zondag 9 november 2008

JAPANS FEESTJE!

Vanaf deze maand is het party time bij h&m.
van nu tot en met de jaarwisseling is het feest bij dit grote mode bedrijf.

en ze trappen dit seizoen af met hun wereld beroemde DESIGNER samenwerking.
deze samenwerking is een traditie geworden voor ons fashionistas.
1 keer per jaar in november klopt mijn mode hart iets sneller door h&m.

het begon allemaal met Karl Lagerfeld daarna volgde Stella Mccartney toen was het onze
trots Viktor&Rolf en een jaar later de italiaan Roberto Cavalli.
Alleen dit jaar liet h&m mij schrikken door met COMME DES GARCONS in zee te gaan.
ik wist niet wat ik er van moest denken, hoe haalden ze het in hun hoofd om voor
dit mode huis te kiezen.

Het is een modehuis dat alleen door de in-crowd wordt begrepen,

ik snap niets van CDG hun visie hun kleding en hun winkels.
ik nam het nieuws dus ook niet echt positief op.

ik wilde GLAMOUR en LUXE niet kleding die half af lijkt of raar in elkaar zit.

Even later verschenen de eerste foto's van CDG at h&m, en ik heb er met argwaan naar gekeken
maar ik moet zeggen dat toch iets anders uitziet dan het modehuis zelf, en daar ben ik blij om.
ik heb zelfs een verlanglijstje kunnen maken van artikelen die ik wil gaan scoren,
want JA ik ga wel iets proberen te scoren bij h&m.

Comme des garcons heeft al een paar samenwerkingen erop zitten dit jaar, en dan niet met
kleine jongens maar met SPEEDO om de bad kleding voor de olympische spelen te ontwerpen.

en met LOUIS VUITTON met dit mode huis heeft ze iets heel speciaals gedaan, ze heeft bestaande tassen op gepimpt tot CDG stukken en in japan is er tijdenlijk een winkel onder de naam van hun alle twee.

En dan nu met H&M, geen slecht jaar dus voor REI KAWAKUBO (de eigennaar en ontwerpster van CDG).
wist je bijvoorbeeld dat er bij de h&m collectie ook een unisex geur erbij zit? en dat je in bijna heel nederland nergens de parfums van CDG kunt kopen?
dat is dan ook weer een reden voor naar h&m te gaan.


er zijn alleen maar 5 steden waar ze CDG at H&M gaan verkopen, nieuw dit jaar is MAASTRICHT, en daar ga ik naar toe natuurlijk.
Als je gaat voor deze collectie denk dan vooral aan polkadots dat zijn de MUST HAVES.
blouses, vestjes en sjaals in deze print gaan het zeker goed doen.
al die rare en gekke dingen mag je laten hangen.
nog een paar nachtjes slapen en dan op 13-11-2008 naar h&m
om de designer collectie te scoren.










2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik ben ook niet zo van de CDG. Volgend jaar Gucci for H&M? Prada for H&M of Louis Vuitton for H&M?

nadine zei

hahaha.
jij snapt het.

nu maar hopen dat het zo zal zijn.

zelf zou ik het zeeeeer geweldig vinden als ze samen gaan met een MARC JACOBS of ALEXANDER MCQUEEN.