zondag 7 december 2008

paris je t´aime

parijs was geweldig!
we zijn gegaan met de thalys, heel makkelijk in 2 uurtjes vanaf Luik.
we kwamen aan om 11:00 en zijn meteen met een taxi naar het hotel gegaan.
deze lag op DE p.c. hooft straat van parijs, zelfs het hoofdkantoor van de parijse VOGUE is hier gevesticht.
ik wist niet wat ik zag toen ik daar aankwam, GUCCI, HERMES, CHANEL, LANVIN en nog veel meer, met als hoogte punt ROGER VIVIER als overbuurman en YSL zat onder mijn hotelkamerraam, voor mij fashion paradise.
eerst even een cappuccino drinken om weer tot mezelf te komen,
dat doe je natuurlijk niet zomaar ergens omdat je algauw 6 euro betaald per kopje,
dus op naar LADUREE (gek genoeg om de hoek) laduree bestaat al since 1862 en is niet veel veranderd, ze zijn wereld beroemd geworden om hun macarons (gevulde gekleurde amandelkoekjes).
zo we konden er weer tegen aan.... op naar blvd de haussmann naar de grand magasin's:
LE PRINTEMPS en LAFAYETTE.
de eerste is super de tweede een aanfluiting te toeristisch.

de volgende ochtend begonnen we onze shopmarathon met een goed ontbijt, toen ik mijn croissant besmeerde met jam zag mijn oog de winkel van SALVATORE FERRAGAMO door het raam paris je t'aime.
we hadden een strak plan opgesteld: eerst hermes dan naar de champs elysees voor louis vuitton dan door de av. montaigne (voor dolce en gabbana en dior) om te eindige bij de eifeltoren.

deze dior is trouwens DE dior waar carry uitgleed in sex and the city.

toen we terug kwamen in ''onze'' straat liepen we langs het palais de l'elysee (waar style icoon CARLA BRUNI woont) en langs de winkel van CHRISTIAN LOUBOUTIN, ik heb er misschien wel 10 minuten staan watertanden voor de etalage.

3de dag cultuur dag maar dan op onze manier.

eerst naar petit palais voor de expositie van de wereld beroemde fotograaf PATRICK DEMARCHELIER.
daar tegenover ligt het grand palais met zijn immense glazen dak, hier worden DE grote fashion shows gegeven van CHANEL.
om te eindigen bij het ''museum" COLETTE, is natuurlijk een winkel (maar wat voor een winkel) alles wat geweldig is kun je hier vinden.
zoals de bugaboo maar dan gepimt door MARC JACOBS die in de etalage stond.
parijs is in 1 woord geweldig maar voor een fashionista veel te duur want er blijft te veel aan je handen plakken.

maar de volgende shop trip naar parijs staat alweer gepland voor in de zomer want het was er wel erg koud.

au revoir mon cherry's

1 opmerking:

Anoniem zei

Vous etes une fashionista extraordinaire!